After tonight you don't have to look up at the stars

Idag händer inte något speciellt direkt. Vill ha min kaaaaaaaameraaa så jag kan fota lite av det jag handlade på Gran Canaria! Men kan ju ändå berätta :) Va ute efter flipflop, skor och ngn klocka, men hittade inget av det jag ville ha.. haha! Blev iaf ett vit/svart leopardlinne från H&M, kilklackar från H&M, linne från Bershka, ring och armband från ngn liten affär som finns i överflöd på Las Palmas tror det hette Bijou Brigitte(?), bodyspray -vanilj- från Body Shop, sjal från souvenirbutik i blått och silver. Det var allt jag kunde komma ihåg haha.. Men tror inte jag köpte så mycket mer faktiskt..

Tillbaka till idag då, har jobbat på dagis (jobbar som vikarie inom förskola (dagis) upp till högstadie och fritids i hela Mariestad). Älskar dem barnen jag har på dagis jag jobbar mest på, det är inskolning där, enbart, och dem barnen är helt underbara (tycker jag förvisso om alla barn jag haft/har) men dessa är bara 1 år allihop och gläds åt minsta lilla :) Sånt blir man så glad av, det går inte att ha tråkigt då!!

Innan jag jobbade på dagis var jag väldigt tveksam faktiskt, jättenervös då jag inte hade direkt ngn erfarenhet av barn överhuvudtaget. Jag var helt bestämd på att jag aldrig skulle skaffa barn när jag blir äldre. Men OJ vad det ändrade sig efter bara några gånger, efter ha jobbat som vikarie inom detta ca 1½ år nu så kan jag inte tänka mig ett liv utan att skaffa egna barn!! Jag bara älskar dem, att få se dem skratta, få en kram av dem, se dem komma springandes emot en när man kommer dit på morgonen, det gör hela min dag!! :)

Nu sitter jag här vid datorn bara och mumsar på lite vinigum, sour :) mums!! En sak som är roligt, det är att jag verkligen bestämt mig för vad jag ska utbilda mig till! (och nej tyvärr inte förskollärare, tror inte jag skulle orka arbeta i den miljön för länge, även om jag trivs jättebra med det nu) Har bestämt mig för att ringa Komvux där jag nu kämpar med Matte B för 3e gången. Tänkte nu jag skulle klara den en gång av alla för jag skulle behöva betyget till en utbildning jag bestämt mig för att gå då. Men nu när jag ändrat vad jag vill läsa, behöver jag inte den kursen och tänker inte göra den igen för jag klarar det helt enkelt inte. Har suttit med 1a kapitlet i snart över 3 månader och jag kommer knappt igenom det.. Så LÄTTNAD säger jag bara!! Hoppas bara jag kommer in på utbildningen jag vill.. 2 år är den på så alldeles lagom!

OJ vad mycket text..

Imorgon testar jag på det jag skrivit om förut (då ni fick en ledtråd av mig; Vilja Av Sten) ska avslöja det imorgon om ni inte redan klurat ut det själva..

Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0