18/11

Nu är man bra trött, så skönt att vara det pga jobb! Sitter och slökollar lite på The Long Weekend på 6an, riktigt kul.

Varit en varierande dag på jobbet, jättebra, lite mindre bra. De mindre bra delarna hade jag gärna skippat helt, aldrig roligt att bli ledsen på jobbet, men ibland brister det! Man är inte mer än människa. Annars älskar jag mitt jobb (barista på Waynes Coffee). Kundkontakten är det bästa!

 

Nog om det, tänkte ju berätta mina framtida planer!!

 

För några veckor sedan, ringde jag Study International för att jag var intresserad av att läsa franska i Paris. Språk ligger mig varmt om hjärtat men franskan är bortglömd. Efter lite tänkande ändrade mig, jag vill ju vara i USA! Där jag aldrig satt min fot förut men har många fina vänner och alltid drömt om att åka till.

 

Så häromdagen fick jag mitt antagningsbesked från språkskolan Rennert Bilingual, Manhattan, New York! Själaglad!!

Idag ringde dem även från SI (förkortning för study international) och meddelade att jag blivit antagen på Green River Community College i Seattle också!!

 

Så för att sammanfatta allt; jag ska alltså läsa 8 veckor (med start 30 januari 2012) engelska i New York för att komma in i språket ordentligt. Sedan, den 27 mars, börjar jag läsa Business (ännu inte helt klart) i Seattle.

 

 

Så nu börjar visumsökande och csnansökande mm. Men för att inte döda er med information, tar jag processen i ett annat inlägg. Hur jag gått tillväga, och vad som händer härnäst. Mycket väntan, men den som väntar på något gott :)

 

 

 

(Tog dessa bilder på ICA Maxi åt min vän Casey som bor i USA, hon har själv varit här, men hon fick

en uppdatering på de amerikanska varorna, haha! Tänk när man ser detta överallt, på riktigt!! Måste prova Fruity Floats och Marshmallow Dreams!!)

 

Trevlig helg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0