It's so frightening when dreams do come true

Jag har tänkt på det faktiskt, nu när visumansökan börjar ta fart, är det läskigt att jag faktiskt kommer sitta på det där planet, stå där på flygplatsen i New York, och se alla de där byggnaderna man bara sett på tv.

 

Jag är så nyfiken på hur mina första dagar kommer se ut där. Kommer jag känna som jag känt i alla år jag tänkt på USA, att "där ska jag bo, det är dit jag vill, där jag vill bosätta mig". Jag kommer inte veta om det är sant förrän jag är där. Det kanske inte alls blir som jag tänkt mig, att jag inte alls vill bosätta mig där i framtiden. Men, allt har sin mening och man får se positivt på det hela :) Just nu bara längtar jag!!

 

Hur har dagen måndag sett ut då? Jo,

 

Startade med en runda inom stan, ordna "Personbevis med alla relationer" på skatteverket. Sen in på banken för att betala avgift till Amerikanska Ambassaden för visumansökan och få originalkvitto på det.

 

Efter det knalla hemåt, kasta i sig lite mat och iväg till jobb, vikarierar inom förskola/fritids och skola också :) Idag var jag på avdelning för de allra yngsta 1½ åringarna, u n d e r b a r a. Det är det bästa att stå som vikarie, man jobbar inte så ofta att man tröttnar på det, och kan verkligen ge barnen allt!!

 

Så, änsålänge inför min trip till Amerikanska ambassaden har jag

 

- Personbevis med alla relationer

- Originalkvitto för inbetalning till Ambassaden

- Pass

 

 

...and that's about it!

 

Nu: Family Guy :D

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0