Everything happens for a reason

Hej,

 

Dåligt med uppdateringar, men skriva varje dag behövs ju inte. Detta är ju till stor del för mig själv, se vad jag gjort det senaste om minnet sviker ;)

 

Så, i förra veckan var jag inom amerikanska ambassaden i Sthlm för att söka visum. Sov natten innan hos en vän! Hade intervjutid 8.30, och eftersom jag inte hittade i det området beslutade jag mig för att vara där en timma innan. Så, ensam stod jag där 7.20, gick omkring lite var så ruskigt kallt!

 

Sedan kom en till person och ställde sig i kön, jag hade gått iväg lite och hamnade på andraplats, haha bummer! Ingen fara dock, han va snabb inne vid kontrollen, så jag fick snabbt komma in, Fick ta upp all vätska jag hade i väskan, glömde visst visa två av dem. Scannade väska, skor och jacka. Gick igenom kotrollen och fick tillbaks allt utom elektronik. Därefter gick jag vidare till intervjulokalen.

 

Lämnade fram alla dokument PHU jag hade ALLT, och hade gjort det korrekt så hon sa bara "thank you, you may have a seat". Tyckte synd om dem som glömde betala in vissa saker, köpa frimärken osv som fick springa iväg och göra det. Jag satt i rummet knappt en timma till de ropade upp mitt namn. Fick förfrågan om vad jag ska läsa i USA och vad jag gör hemma just nu. Sen var det bara tack och hej mitt visum borde komma om en vecka :)

 

Snacka om att jag var lycklig!

 

Borde väl ta de tråkiga nyheterna först, men. CSN skickade meddelande medan jag stod i kö till ambassaden, det stod de behövde fler uppgifter (här börjar jag bli arg). Känns som det går emot mig hela tiden. Började hela ansökan med allt i oktober 2011. Sökte CSN i nov-dec, fick besked att läsa upp högskolepoäng. Hamnade i en 7.5hp kurs i sista sekunden. Läste upp, PANIKsökte CSN igen 12jan, så fort jag kunde print scripta in mina betyg. De sa du har beslut inom en vecka. Ja, det hade jag ju nästan, men då ska de nu ha uppgifter från arbetsförmedlingen som inte finns, alltså måste dem ha intyg på slutdatum. Sedan även intyg från GRCC om att mina ämnen är transfererbara.

 

Enligt SI har det aldrig krävts förut, snälla som dem är ringde de CSN och pratade. Nej det gick inte att göra något åt.

SÅ, enda för mig är att avboka New York studierna helt :( pga CSN kunde jag inte betala avgiften och måste kanske söka visum på nytt. :( Det gjorde mig så ledsen..

 

Så just nu har jag lite att ordna. Seattle verkar bli av iaf. Men då blir avresa 23/3-12.

 

Något som är positivt är ju att jag sparar mycket pengar. Jag får mer tid till klättring och kan vara med på middagen med klubben :) Sen att jag hinner jobba lite mer också. Så ja, allt händer nog av en orsak :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0