Universitetsansökningar

Hej!
 
En liten uppdatering:
 
Har ansökt till Montclair State University i New Jersey. Ansökan är helt klar och den gick ganska snabbt, väntar fortfarande på svar då dem måste posta beslutet och skicka till Sverige. Kan inte vänta mer!!
 
Just nu håller jag på med ansökan till University of North Florida och Florida Southern College. Dem är lite trixiga då det är betydligt mycket mer papper som ska in. Ska få samtal imorgon om mitt immunization dokument, det behövs för UNF. Sedan är det bankstatements och CSN mm.. Det tar sin lilla tid men åh vad jag vill komma in på ett universitet i höst!
 
Såg iaf att på FSC så kan man få stipendie! Vilket är mycket behövligt. Har man 3.50 i GPA och över kan man få upp till $8,500 (hoppas jag ligger bra till på den då jag har närmare 3.60 i GPA). Sen om man är medlem i Honor Society som kallas Phi Theta Kappa, vilket jag lyckades med tillslut, så kan man få $2,000.
 
Så nu är det bara att hålla tummarna och fixa pappren så allt kan skickas in. Trist när det tar sån tid med allt bara :P Banken är ju bara öppen vissa dagar i Mariestad så får hålla stenkoll där!
 
Annars känns det helt ok att vara tillbaks hemma igen, har ju inte mycket att göra om dagarna, men jag står väl ut om jag vet att jag ska läsa i höst igen. Blir biologi förresten :) Har äntligen hittat vad jag vill göra!
 
En annan sak, bokade flygbiljett tillbaka till Seattle för 6 juni - 15 juni. Ska gå på graduation ceremony! Får bära cap and gown :) Min familj ska med också det ska bli kul att visa dem den staden. Mamma var ju förvisso där i höstas men hon vill tillbaka! Brorsan tar även med flickvännen så ska bli så skoj :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0