First day at GRCC

Vad jag skrev osammanhängande i mitt förra inlägg! Var riktigt jobbigt att läsa det.

Idag iaf, upp åt en pbsandwich som vanligt men nu har Shivani visat mig vart havregrynsgröten fanns, bra de. Var i skolan redan 7.20 och började inte förrän 8. Var i princip enda nya studenten där så pratade med Angelica och J-B (fransk kille) ett tag så var inte helt ensam. När det väl satte igång så skulle vi upp på scen och lämna pass + I-20 till personalen och få ett kuvert och en nametag som vi hade hängandes runt halsen hela dagen så att alla kunde se vad man hette och vart man kom ifrån.

Sedan var det frukostdags, nu var jag helt ensam men det stod två japanska tjejer vid maten så jag frågade om dem var nya och ifall jag kunde sitta med dem, de kunde jag :) Sen kom även en annan tjej och joinade oss. Två av dem från Japan och en från Macau (ligger utanför eller i Hongkong, hängde inte med riktigt). Så frukosten bestod av scrambled eggs, muffins med chokladbitar i bla, och fruktsallad. Gott!

Vi satt och pratade, bytte nr och lade till varandra på fejan, sen kom lärare och pier volunteers och pratade ibland. Var riktigt kul! Tack för att jag är lite framåt iaf!

Efter frukosten skulle vi samlas IESL (intensivengelska som många japanska studenter måste läsa) dem fick för sig och Academic för sig (jag är en academic student). Så då fick jag gå ifrån mina nyfunna vänner men fick en ny på en gång hehe.. Joan från indonesien :) Vi skulle göra COMPASS-test, vilket är english reading/writing och math. Jag var helt snurrig i huvudet!

Fick resultatet på en gång, jag är NÖJD! Med en av dem iaf.. haha.. 99 av 100 på writing. Däremot till min förvåning 63/100 på reading och 16/100 & 36/100 på matten.

För att översätta det till svengelska ger writingscoret mig kursen college english 101. Vilket är den högsta kursen i engelska här. Men, för att jag fick så lågt på reading (3 klasser under college 101) kan jag inte ta C101. Utan måste läsa upp flera kurser, därför ska jag göra om det testet imorgon.

Matten hamnade jag i näst lättaste gruppen, vilket vad väntat men ska göra om imorgon också och hoppas verkligen det går bättre!

När detta var klart var det mat, satt med hela gänget, så kul! Sedan var det signa upp för CORE tripen (camping med övernattning på torsdag-fredag) och Seattle trip nästa lördag!! Såå kul :)

Sedan lite olika genomgångar om immigration och kurser, campus tour osv.. Sedan bar det av hem! Det var skönt helt slut nu.

Träffat så mycket härligt folk, så detta känns änsålänge riktigt bra!!

Här kommer mitt rum nudå:

Sa jag att mina väggar är gröna?

Tack för denna underbara säng!

 

 

 

Badrummet:

 

Trappan ned:

Köket (visar inget annat av neder/övervåningen här):


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0