Första promenixen

Har äntligen fått schema idag :) De klasser jag kommer att läsa (det är tydligen fortfarande inte helt klart än) är Reading Mastery (jag gjorde om COMPASS test idag och det gick mkt bättre! Istället för att läsa 3 klasser under English&101, så läser jag den precis under, så efter den får läsa göra college english level :D wihoo), General Psychology, Beginners Design (hmm..?) och sedan en kurs alla nya måste gå International Student College Experience. Två kurser är varje dag och två andra måndag och onsdag. Börjar 12 och sista lektionen kl 4.

Så änsålänge är jag nöjd! Lyckades höja scoret på matten med, nu behöver jag inte läsa math 062 (som är näst lättast) utan math 070 som är snäppet över. Alltså måste jag läsa 6(!!!!!!!!) mattekurser innan jag i princip är godtagbar på något universitet :O han sa "såå ligger man på 062 och ska ha 151 så får du läsa i 10 år" hahaha! 9 år för mig då.. Nä ska göra något åt detta... läsa dubbla mattekurser eller ngt.. nä

När vi hade Q&A with Peer Volunteer så ställde läraren lite enkla frågor och svarade man (rätt) fick man en liten påse M&M, självklart svarar jag :D haha! fick en påse, en kille lyckades norpa åt sig minst 4!! en kille, Oliver heter han! Från holland, helskön! Förresten, att lägga på minnet! Vi är två blonda av alla nya, jag och en norsk kille.. haha!!

Två gånger under lunch idag kom också två lärare fram och frågade "are you the girl from sweden? Hi i am..." och så är det någon jag har haft kontakt med eller Study International haft kontakt med :) Dem är så snälla! En utav dem har bott i Sthlm och pratade lite smått svenska med mig :) Och min advisor kom fram och hälsade "you must be the new swedish girl" och så hade hon släkt i sverige och norge :)

Så till rubriken då! Shivani släppte av mig på Fred Meyer en liten bit härifrån, hon skulle på yoga så. Jag spenderade 1½ timma därinne, kunde varit där ännu längre haha.. testade softbollhandskar och checkade in alla matsorter och märken, gick verkligen fram och tillbaka i alla gångarna! Haha :) Som min värd"pappa" sa people must have though what's that crazy blonde doing!? :P

Gick hem, inga problem! Reflexer på såklart, ahh jag ÄLSKAR USA! får man säga så? JA DE FÅR MAN! Jag trivs så sjukt bra, har inte varit här länge men oj, det känns bra! Hemlängtan finns ännu inte, men vi pratade om det på en av genomgångarna att alla har en bergochdalbana, arrival, homesick, understanding the culture.

Här får ni lite bilder!


Skulle fota butikerna bakom, det blev ju bra!


Hello Covington!


Shoppingen! Behöver en väska till overnight camp imorgon, men annars med! gillar den!
en superbra vattenflaska, rymmer 1L. Anistons parfym, mmmm! Sedan lite snacks som jag bla kan behöva ha imorgon, men det är bra om jag inte har mat med mig i skolan eller mellanmål. CLIF bar har jag läst mkt om genom Steph Davis (klätterkvinnan) så det har jag velat prova länge :) Goldfish fick jag smaka en gång av Casey, mumsmums!

Kommentarer
Postat av: MAMMA

Du e så jäkla bra och duktig. KRAMAR

2012-03-30 @ 16:04:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0