Ur allt negativt kommer det något positivt

Den rubriken tror jag på. Även om det ser mörkt ut för stunden.

 

Just i mitt fall är jag bara löjlig. Haha! Var inom stan idag och ordnade ett förbetalt kuvert som amerikanska ambassaden ska ha och skicka mitt visum i. Det var inte lätt att förklara för personalen där hur jag skulle ha det. Det slutade med att hon trodde ambassaden ordnar rekommendationen på brevet och så fick jag ett alldeles för stort kuvert. Det är ju JAG som ska betala och ordna REK-brev. Det skiter ju dem i, så jag får ta en promenad tillbaka senda för att fixa detta. Det gör mig löjligt lättpåverkad, till ett mer negativt humör när smågrejor inte går som det ska. Måste sura en kort stund och sen blir allt bra. ÄNNU bättre blir det när jag går in på Ladok på Högskolans hemsida och ser mina betyg så fint uppställt :)

 

Blev lycklig rent utav, haha! Så ringde CSN och informerade dem, och undrade hur lång tid det kan tänkas ta innan jag får mitt beslut, hon hoppades på inom denna veckan, men självklart inga promises. Det kändes bra ändå. Sedan ringde min jobbcoach jag hade på AF innan jag började studera. Hon undrade hur allting gått, tänk vad glad man blir när någon kommer ihåg (såg henne förvisso på friskis och svettis förra veckan) men hon är så engagerad och snäll :) Önskade mig lycka till!

 

Så, på onsdag tar jag mitt lilla pick-&-pack och drar till Sthlm till Ambassaden. GLÖM INGET GLÖM INGET GLÖM INGET!

Först när jag kommer dit ska jag hälsa på en släkting, säkerligen spana lite på stan med. Så sugen på att åka till AddNature och spendera pengar jag inte har :)

 

Sen ska jag stanna över hos Ellie, 1000tack för det, och på torsdag morgon beger jag mig mot ambassaden för intervju. Ska se till att jag är påläst så det inte blir problem och frågetecken..

 

Just det ja, i fredags tog jag första sprutan mot Hepatit A&B, även om skolorna inte kräver vaccinering så är det för mitt eget bästa såklart! Sen ska jag kontakta tandläkaren så de kan få kika över mina gaddar så jag inte behöver tänka på hål därborta.

 

Nu ska jag inte bomba er med text!Later's on the menjay!

 

 

That 70's Show, bäst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0