Nu händer det grejer

Nu har jag registrerat kurser, spanska, sociologi och intro to computers. Ska förhoppningsvis (!!!) får ta bort spanskan. Den behövs för ett world language requirement. Jag läste spanska för 1,5 år sedan, en kurs på 3 månader och jag minns INGET. Jag kunde inte ens tala spanska med någon efter den kursen (vi fick knappt lära oss att ha en konversation) och så har min nya skola satt mig på spanska 2. vilket är för dem som läst spanska i 2 år. Lycka till med det Marie. Så, jag fick reda på att New York University ordnar test i alla möjliga språk, klarar man en 12 poängskurs godkänns det för Montclairs world language requirement. Så, jag ska ta ett test i svenska :D Och det talar jag väl flytande såvitt jag vet, hehe.. Så klarar jag 6 poäng av de 12, behöver jag ingen spanska!!
 
Alltså, SJUK lättnade jag känner inför detta. Så imorgon ska jag ringa dem och ordna tid för testet. Ihhh. Så skönt det vore! Så kunde jag fokusera på att ta de andra kurser som måste tas innan jag kan börja med biologin.
 
Fick även jobb på skolan idag :) dock bara volontärsjobb som "Hall Raiser". Jag ska välkomna nya studenter och hjälpa dem flytta in på campus! Ska bli skoj, och det är väldigt bra att ha, kanske kanske kanske enklare att få ett betalt jobb på skolan då!
 
 
HEJSVEJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0