Första skoldagen!

Godkväll :) Godmorgon för er!

Idag var första skoldagen, oj vilken dag! Huvudvärk! Men det är en bra huvudvärk..
Åkte tidigt imorses, Kayo brukar åka med Justin kl 5 på morgonen, jag pallar inte det! men idag åkte vi runt 7 iaf. Jag började 9 med matte. Det gick bra, fick bara lite info men efter det så gick jag och gjorde WAMAP. Mattetest alltså, för att jag ville inte ha math070. Gjorde alltså test för Math072. Jag fick 90% rätt :)) Så jag hoppade av mattekursen, tänker ju inte betala $46 för en kurs jag inte behöver.

Därför skulle jag nu börja kl 12 egentligen, tis-tors-fre skulle jag ha lektioner 12-14. Men.. ja, kommer till det snart.

När jag gjort testet gick jag direkt och hoppade av matten och kollade lite vilka andra kurser som fanns lediga, fanns inte direkt några och inga som passade mina tider. Så jag gick iväg och hade psykologi, så kul med massa amerikaner, känns konstigt också! (och det satt en snygging i stolen framför Haha!) Anywho, psykologiklassen verkar riktigt kul! Läraren är toppen, vi fick se en filmsnutt av Memento, se den den verkar riktigt bra! Efter den lektionen hade jag Reading Mastery. Jag tänkte åh vad läraren ser trevlig och glad ut :) Men, ja. Jag kan nog inte stå kvar vid det förstnämnda.  Ja jag kan gå on and on and on and on and on and on om hur otrevlig och skrämmande hon var men sånt är inte roligt att lyssna på.
Jo, en sak. Förra elever som haft henne fick skriva brev till oss nya om henne och kursen. Hon ville att vi skulle gissa om eleverna som skrivit breven var amerikanska/utländska, tjocka/smala, långa/korta, såna som klarat kursen/såna som inte. Det går ju inte?! Vi gissade bara om de var tjej eller kille som skrivit. Vi får enbart ställa "excellent questions" inga dumma frågor. Visst sparar man tid på att lyssna ordentligt. Men ja.. nä.. det var en tjej som redan efter halva lektionen sa hon ska hoppa av, en kille på waitlist ska inte ta kursen. Jag får ta med min amerikansk-svenska ordbok :P

MEN jag tvekar inte en sekund på att hon är en grym lärare!

Efter detta var det international student college experience eller något, det var kul :) Bara för oss nya :) Sen hade jag en timma ledigt. Kl 4 började Beginning Design. Jag gillar den kursen mycket!! Får sitta vid illustrator mest hela tiden :D hoho.. 1½h. Det ska bli roligt!!

Bah ne nu måste jag göra några läxor som jag har fått redan, inget avancerat men massa smågrejer som ska göras, hoppas jag hittar en kalender!!!

Idag får ni inga bilder, kanske slänger in en imorgon :) Oh förresten, jag börjar inte 12 imorgon, kl 9 ska jag försöka få börja concert choir :) hihiii hoppas hon är snäll och låter mig vara med!!! Sjukt härligt väder idag förresten, 15 grader nu på kvällskvisten (2030). Och riktigt skönt i solen idag: )

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är suverän, att sjunga är bra för hälsan sägs det. Så sjung nu allt vad du orkar Kram mitt lilla hjärta!!!

2012-04-03 @ 07:38:18
Postat av: Marie

TACK fina lilla mamma :)

2012-04-03 @ 16:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0