Standin' on the verge of insanity

Det är verkligen skrämmande när drömmar går i uppfyllelse - jag mår illa!

Idag fick jag ett sms om att jag kan hämta ut mitt visum på posten. Blev överlycklig, så lycklig att jag inte brydde mig att jag fastnade i dörren påväg ut och drog sönder hela väskan :) Den ska jag lämna in imorgon på lagning, favvobagen!

Cyklade till mormor och morfar, fikade och pratade massa, alltid mysigt :) Vilket HÄRLIGT vårväder det varit idag jag blir lycklig ända in i själen!

Som mamma sa imorse, du visslar alltid när du är glad och mår bra! Visslade hela morgonen när jag fick smset och när jag kollade flygbiljetter :)

När jag cyklade från landet åkte jag hem till pappa och då bokade jag flyget :)) Till och från Sthlm! Det är konstigt nog billigare än enkelbiljett.. 9200kr gick det på..! Såg även att jag fått svar ifrån familjen jag ska bo hos!

Mejlade dem imorses, berättade lite om mig själv och vad jag gjort innan mitt val att plugga, och att jag är förväntansfull att träffa dem och tacksam för att dem låter mig bo där! Så roligt att dem har två barn, Logan och Hailey :) Ska köpa med lite grejer till dem, tror det blir barnböcker då barnen är 4,5 och 2 år.

Men ja, efter jag bokat min flygbiljett, mådde jag illa och gör det än. Nu är det så nära att jag nästan kan ta på det!! Magen bubbar omkring och jag kan inte förstå att jag snart, äntligen ska få åka iväg till USA.. det går inte in i skallen!!

Covingtons citylogo!

Sthlm

Glömde ju lägga upp lite bilder från Sthlm sön-mån. Tog bara några bilder från Skeppsbron.

Slottet :)

Detta var strax efter kl 9 på morgonen när jag kommit tillbaks

från ambassaden. Så fint väder var det!

Af Chapman, båten jag bodde över på :)

Ser ni de strandsatta änderna i vattnet? Haha

T-minus 25?

Idag har SI skickat försäkring till mig, så jag kommer vara försäkrad med Gouda från 23/3-12 - 6/7-12. Eftersom att jag ska åka hem över sommaren behöver jag inte vara försäkrad utomlands emellan juli-september. 1800kr går det på. Inte farligt alls med tanke på vad det står för :)

Läste att jag kan klättra både inomhus och utomhus och vara fullt försäkrad i USA, hihi toppen :) Ska googla lite på klätterlokaler i området för att, ja, jag har fått boende :D

Kommer att bo i Covington, Washington. Hos en familj med två barn ca 3 och 5 år. Passar ju perfekt! Kan vara kul med småttingar att busa med, kanske blir som mina egna syskon, haha :D

Covington ligger 45 minuter ifrån GRCC och ungefär lika långt ifrån Seattle. Till höger om Covington ligger Ravensdale, där en känd musiker bor vars musik jag älskar! Brandi Carlile. Får ta och hälsa på henne, haha ;)

Under Covington (på kartan alltså inte under marken) ligger Black Diamond, häftigt, använder ju en del utrustning inom klättring med märket Black Diamond, dock tror jag inte det hade någon som helst koppling, men ändå!

Jag har redan plockat ner massa skit jag haft liggandes i hallen här, har ju inget eget rum sedan hemflytten från Malmö, har det mesta i förrådet så det är skönt att bli av med det, börjar tidigt med grejandet för att hinna i tid om jag känner mig själv rätt...

USA here I come

Sitter på ett café i Sthlm just nu och känner ett sådant lugn, och glädje såklart. Jag får mitt visum! Allt gick bra :) tänk, inget mer kämpande med CSN och visum på ett tag, kan inte bli bättre! Nu ska ja göra lite ärenden åt mamma, sen åker jag hem, väl hemma blir det ordna försäkring och kanske boka flygbiljett :)

Middag med BKK

Igår var det middag med Billingens KlätterKlubb, hade riktigt sett fram emot det, otroligt härligt väder var det också, även idag så ska ner till stan strax innan det stänger och ordna lite inför amerikanska ambassaden på måndag. Så jag tog bussen in till Skövde och mötte upp sällskapet på Husaren, vilket gäng det blev så kul att se nästan alla iaf :) Och några jag aldrig träffat förut.

Jättegod mat och sedan satt vi allesamman och snackade ett bra tag, tog bussen hem kl 23 va riktigt skönt. Snälla busschaffisen släppte av mig på min hållplats med, han skulle egentligen inte stannat förrän på stationen men bussen va i princip tom :)

Skulle varit iväg och klättrat i Borgehall idag men fick avboka det då jag har lite att greja med som sagt, men Jan tänkte ändå ställt in det var rätt blåsigt tidigare idag. Så nu är det bara att se fram emot träningarna på måndagar och kanske hinna iväg en sväng till Hjo igen sen får vi se om jag får klättra i Seattle nästa gång? :)

Chapman

Idag bokade jag övernattning i Sthlm, kan vara skönt att bo "själv" (visst jag kommer bo i flerbäddsrum) och inte behöva fråga runt bland vänner om jag kan övernatta, känns inte bra att i princip tränga sig på. Så bokade på Chapman, båten :) Sist jag bodde där var i huset, men båten har alltid sett så mysig ut! Stort plus att det ligger bara några hållplatser med buss ifrån Ambassaderna :) Ska passa på att fota lite i Gamla Stan åt Casey också, crap att min kamera är helt trasig.. tänker inte ens bry mig om att laga den denna gång. Tacka vet jag iPhone :)

Idag i övrigt sov jag ut, typ. Kissen kom och väckte mig men sen somnade vi båda två igen, myskatt! (fick mig att tänka på "om en katt kissar är det en kissekatt, missar den är det en kissemiss" haha) Sedan träffade jag Tirre och åkte hem till Sofia och lilla familjen, har inte sett huset dem bor i men det var så fint!! Fikade och pratade lite, sen åkte vi hemåt. Fick över födelsedagspresent+hejdåpresent av henne, en berlock till mitt Thomas Sabo armband, har inte haft en tanke på att samla berlocker på ett tag, men go som hon är det tänker hon på :) Ifrån London är det med! Ett hjärta :))

Kan lägga in bild på mitt armband en annan dag, men nu får det bli bild på berlocken från google.

Guldkrokshallen

Idag tog jag bilen mot Skövde, mötte upp några goa vänner från klätterklubben och så åkte vi vidare mot Hjo och klättrade :) Var där för ett år sedan, orkade betydligt mindre i år HAHA. Men alltid lika kul är det med det gänget, sånt härliga! Deras kommentarer, jag orkar inte haha! :D Hade inte gjort något om jag var snäppet socialare idag men jag har mina dagar, har inte vi alla?

Efter det blev det en tur till Elins Esplanad, införskaffade vakuumpåsar så jag kan packa kläder bra till exempel!
Sedan en sväng till Terese och Anders i gamla kära Leksberg, dessvärre fick Anders en allergisk reaktion (eller vad kallar man det?) och fick dra iväg till KSS :( Men det gick bra sedan, tur tur!!!

Sitter just nu och ser på "Midnight in Paris" haha, knäpp film men rätt kul!

Ska väl fortsätta se detta, slänger väl in någon bild imorgon eller senare!

:D

One (wo)man's loss is another's gain

Jag lyckades knipa intervjudag 27 februari hos ambassaden! Det var en nöjd Majsan sen :)

Mamma ska med upp till Sthlm (synd att hennes faster flyttar till Varberg nu efter långt över 40 år på söder), vi har hälsat på henne minst en gång om året (jag var där senast för en månad sedan på förra ambassadmötet) men denna gången kommer det nog kännas lite konstigt att inte ta tunnelbanan till Hornstull och gå omkring där.

Men däremot fler turer till Varberg, det stället är saknat det med, inte varit där på flera år! :)

Tillbaka till ämnet, vi kanske bokar något hotell sön-mån och medan jag är på intervju kikar mamma på stan. Låter som en bra deal :) Nu ska det hittas något billigt centralt hotell ock.

Sov gott!

Roa er med denna

Kul grej :)

15/2

Har suttit och kopierat över alla inlägg från devote.se till min gamla blogg:) Blev glatt överraskad när jag insåg denna bloggen fanns kvar, så kul att läsa allt man gjort innan, vad planerna var och allt.

Anywho, jobbat idag, kul när dagisjobben strömmar in igen :) Om så bara för tre heldagar, men inte så bara egentligen!

Imorse fick jag för mig att gå in på amerikanska ambassadens hemsida igen i hopp om att få tidigare datum för intervju, till min glädje fanns det en tid den 1 mars, den knep jag snabbare än blixten :)

God natt (snart iaf)

Amerikanska Ambassaden round 2

Nu har jag bokat amerikanska ambassaden för andra gången. Första gången jag bokade fanns tidigaste dagen 8 mars, skulle helst av allt vilja ha i slutet på feb. Så spanade idag efter tiden i förhoppning om att någon kanske avbokat, och till min fördel så fanns det åtminstone EN dag innan. Så 7 mars har jag nu :) Känns lite bättre!

Ska hålla lite mer utkik efter andra tider, hoppas dem inte nekar mig visum bara för att jag fått ett innan som annullerades pga CSN. (Var ändå fel schoolcode så kan kännas bra att ha det rätta).

Idag har jag praktiserat på Jysk, min första dag! Var riktigt kul :) Ser fram emot morgondagen faktiskt!

Ska åka och klättra lite senare också, var ett litet tag sedan nu så lääääängtar!!! :D

...

If you close your eyes and then you hope to find...

...ETT CSN-BESLUT!

JAG FICK BESLUT OM ATT CSN FINANSIERAR MINA STUDIER I USA!

Let the games begin! Haha, idag fyllde jag i ett nytt DS-160, gick bra!

Ska ordna resten och sedan boka ny intervju hos ambassaden, för jag tror det bästa är om jag åker upp

och kan tala med dem om vad som hänt med mitt visum så dem förstår!

Egentligen ville dem jag skulle posta upp allt, fast blir det trubbel är det lika bra att åka dit :)

ÅH JAG ÄR SÅ LYCKLIG! Bästa fredagen! Inget mer strul med CSN ojojoj!

Nu ska jag plugga rumpan av mig i USA och klara mina poäng och få CSN för resterande tid också men änsålänge har jag två terminer :)

Firar med en öl ikväll, faktiskt, snart ska jag och mamsen se Casablanca också. Är med i en kampanj med LoveFilm och får hyra gratis i två månader så hej bra filmer :) Hoppas jag iaf haha..

Håll nu tummar och tår att ambassaden är snälla också!!

En annan bra sak också är att vi har vår fina katt Torsten hemma igen, han har varit i slagsmål och kurerar sig hemma nu och ska stanna här igen istället för att vara hos mormor och morfar :)

Hur kunde jag glömma?

Att skriva om helgen?

Jo först och främst är jag ett år äldre och förhoppningsvis klokare :)

Men i helgen var jag och en vän, Lotta, på konsert, Hardcore Superstar! Dem spelade i Vara.

Snacka om överlycklig!! Sett dem förut men det är bara ett år sedan jag började lyssna på dem mer och mer, och sen var jag helt fast efter första konserten jag såg dem på.

Älskar musiken, texten och dem är helt enkelt grymt bra live! Så deras konserter har allt :)

Anywho, helgen var helt toppen! Det är ju därifrån jag får dem flesta rubrikerna också, från deras texter.

Ska lägga upp lite bilder om det blev några bra, kameran gick sönder så tar det en annan dag.

Spreadin' the news

Goddag,

Idag vaknade jag glad! (inte trött för en gångs skull..) Vaknade av ett sms från CSN som hade ett meddelande till mig på hemsidan. Kollade snabbt upp det, fri surf på telen är bra, kunde inte vänta!

Det stod att dem inte behövde intyg från skolan om att jag bara får välja transferbara kurser, för efter jag hade ringt skolan i USA sa dem som jobbade på internationella programmet där att det kanske inte går att få intyg om det. Panikringde CSN och sa detta, för det är konstigt dem bett om det intyget överhuvudtaget. Så nu behövde dem det inte :D

Något ännu mer komiskt är att jag ringde upp SI, woho vänta till Kajsa får höra :) Så säger hon att "Marie jag har fått intyget nu!" HAHA, fick oss ett skratt. Så typiskt..!!

Men jag bifogade CSN intyget ändå, vill inte råka ut för mer trubbel nu! Så just nu väntar jag på beslut, sen blir det söka visum IGEN wohoho håll alla tummar för nu vill jag ha ett bra beslut! :D

Idag blir det träningen på friskis som vanligt, blev medlem för ett litet tag sen och oj vad det känns bra i kroppen :) beach 2012? (inte första gången,haha men i år ska jag lyckas;)

Var även inom Skövde i torsdags och piercade en conch i vänster öra :) så nöjd! Idag är örat svullet dock..