T-minus 3 weeks

Idag är det 3 veckor kvar till jag åker! Mår fortfarande illa i magen när jag tänker på det, fast på ett bra sätt :) Nervös, förväntansfull!! Såg i mitt förra inlägg det såg ut som jag bokat flygbiljett inom sverige till och från sthlm haha.. men nej jag har bokat mellan sthlm och seattle :) Ska åka hem över sommaren då jag inte vågar chansa på att kunna jobba inom skolan när jag kommer så pass tätt inpå sommaren.

Har sökt sommarjobb på Espresso House i Skövde iaf dem har ju nystartat. Beställde kaffe där idag och passade på att fråga dem, hon ville gärna jag skulle komma in med CV :) Så kul! Dem såg ut att jobba som ett bra team! + är ju nu att jag har baristautbildning och erfarenhet när jag söker (till skillnade från i sept förra året när jag bodde i malmö och desperatsökte).

Igår var jag med några tjejkompisar och hade väldigt sent firande av Sofia som fyllt 24. Hon bjöd på lite god mat och fika! Hennes dotter Ebba godingen va hemma, storebrorsan Theo och pappa åkte iväg så det blev en liten tjejkväll. Dem är så goa deras barn :)

Idag har jag varit i Skövde med Sara som är hemma ifrån Oslo en sväng, så trevligt var det! Jag var dock rätt slö så ursäkta Sara om jag inte hade alla hästar i stallet hela tiden ;)

Hittade lite nödvändiga och mindre nödvändiga saker som mobilfodral men så lila och fint va de! Bytte även ut min conchpiercing, haft en läkestav i en månad så fick en fin segmentring i där nu :) En segmentring har ingen kula som man skruvar av/på för att få i den utan man tar bort en del av ringen så när den sitter fast kan man snurra runt den hela vägen! Så nöjd! Litet stor är den men det är ju inte helt läkt heller så det är nog bra.

Har gosat med kisse-Torsten idag, han har blivit så lugn och snäll, förut ville han aldrig kela men nu vill han de mest hela tiden :) Väckte godingen förut innan jag skulle sova så höll han på att smaska haha.. Ungefär som man själv gör när man är torr i munnen och nyvaken så hämtade en mugg med vatten och OJ vad han drack! Det är nog svårt för stackarn att dricka själv med en stor tratt runt huvudet :( Så han blev nog ännu mer glad i mig efter det :D haha!

GODNATT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0