Brandi Carlile @ Benaroya Hall, Seattle

Vilken kväll!! Jag är i extas!!
 
Har ÄNTLIGEN fått se Brandi Carlile live i Seattle! Kan inte annat än säga att jag fullkomligt älskar ALLA hennes låtar hon gjort, dem rör mig på ett sätt som ingen annan musik kunnat, texterna är bra och det bästa när jag såg det live är att jag kan alla låtarna :)
 
Visste i princip vilken ordning dem skulle spelas med men att bara få höra hennes röst live är ju underbart. Ni ska bara veta vilken power hon har den kvinnan! 
 
Tvillingarna Phil och Tom Henseroth som hon spelar med är slående lika röstmässigt till Simon & Garfunkel, dem brukar sjunga Sound of Silence, men idag sjöng dem Love Hurts med Nazareth istället.. såå vackert!!
 
Kan verkligen inte beskriva alltså.. 
 
Men en sak som jag såg fram emot som jag inte var säker på om hon skulle göra var att hon spelar Turpentine, en sjukt bra låt. mitt i den så delar hon upp salen i tre delar och låter publiken sjunga tre olika stämmor. och vi fick vara med om detta!!! Har lite av det på film men är jag själv skulle sjunga var det ju roligare att bara vara med om det :) Men ooohhh vad jag är nöjd med detta avslut på en söndag :D
 
 
Ett gäng bilder från ikväll (25nov) för er :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0