Nordic museum & Trolls

Morsning..
 
Idag har det varit en trevlig dag, åkte nämligen till Seattle :)
Jag, Koen och Jakob tog bussen mot Downtown Seattle och så hämtade min chef Charlotte upp oss för att åka till trollet och Nordic museum! Fick även se Seattle University!!
 
Trollet som är på bild nedan känner säkert någon igen, jag minns det iaf från filmen "10 things I hate about you".
 
Efter detta bar det av till Nordic Museum vilket är som ni hör ett museum om när skandinavier utvandrade til USA och hur dem hade det osv.. Traditioner från våra länder och sådant. Det var helt underbart att se! Jag är så intresserad av sådant så det var kul att se hur det verkligen var, kände ju igen alltsammans, iaf om Sverige såklart. Skrev även upp mig som volontär på deras event osv. Kan vara kul att kunna hjälpa till om det är språk eller vad det kan vara :)
 
Vi for även till ett Danish Bakery, det svenska var inte öppet men fick ju köpa wienerbröd och deras version av hallongrottor! Men grottorna ska jag spara till Jadison kommer på besök för han va sugen på fika :) får bli av snart så dem inte blir gamla.. :p
 
Seattle university var riktigt intressant också, Charlotte har själv läst där så hon visade oss runt. Så mycket större än vad GRCC är.. blev lite nervös på tanken att jag ska läsa på ett stort universitet.. Jag som gillar när det är litet och man lär känna mer folk och dem känner igen en också. Älskade deras idrottsplan.. Såå fint!! Ska nog verkligen ta tag i att prata med Mr. Kickner om att spela softboll igen, i tid så att jag kan välja kurser utifrån det :)
 
 
Nordic heritage museum, Charlotte vid dalahästen med Koen och Jakob som är smygläskiga bakom (Charlotte if you are reading this blog post, is it OK for me to have this picture up where you are in it?).
Sedan Anderssons Diversehandel, tror det var en man från Göteborg som startade det i USA.
 
Nu ska jag fortsätta plugga men en liten break behövs ibland! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0